De meeste CF blessures zitten in de schouders

Mobiliteit en flexibiliteit worden vaak voor hetzelfde aangezien, terwijl er een groot verschil in zit.

Een yogi is op zoek naar flexibiliteit: Zonder weerstand zo ver mogelijk in een bepaalde positie komen.
Wij zijn op zoek naar mobiliteit: Kracht kunnen leveren over de volledige bewegingsuitslag van je gewricht.

 

Iemand die flexibel is, is zeker niet automatisch ook mobiel.

 

Het schouder gewricht is een van de meest kwetsbare gewrichten die we hebben:
de kom waar het gewricht in ‘vast zit’ is veel kleiner en oppervlakkiger dan andere gewrichten in ons lichaam.

 

Door je mobiliteit te vergroten zal je kracht-output bij snatches, OHS ed enorm vergroten.
Daarnaast voorkom je vervelende blessures door kipping pullups, american KB swings
en andere oefeningen die veel van je schouder mobiliteit vragen.

Volcmar's MobFlow Schouders+Heupen

Kelly's Shoulder Flow

Ido's Squatroutine

De heupen…Het meest gebruikte gewricht in CF. Beperkte mobiliteit in je heupen zal zich uiten in rug-schouder en zelfs elleboog problemen.

 

Je lichaam is slim.
Als jij met beperkte heup mobiliteit tóch zware gewichten gaat verplaatsen, gaat je lichaam die beperking van je heupen compenseren in je rug, schouders en of ellebogen (bij overhead).
Met blessures tot gevolg.

 

Ido’s Squatroutine moet je simpelweg elke ochtend doen, voor de rest van je leven.

 

Voeg daarnaast de drills uit de Gymnastic Bodies Video daaronder toe aan je warming-up komende periode. Ál je squats zullen verbeteren, alsmede je Oly Lifts.

Gymnastic Bodies MobFlow Hips

Volcmar's MobFlow OHS

Volcmar's MobFlow Rug+Enkels